VILKEN DAG?

Först vill jag börja med att tacka TC för en jätte trevlig och lyckad fest. God mat, bra musik och väldigt mycket nytt men också "gammalt" folk. Så tack än en gång och jag hoppas att du hade lika trevligt som mig och många andra! Bilder kommer inom kort.

Eftersom jag (dum som jag är) lyckades säga ja när min chef frågade om jag kunde jobba på morsdag, var jag illa tvungen att åka hem otroligt tidigt idag. Men som tur var hade jag sällskap, Robin som luktade systembolagret och svett, men hellre det än att åka ensam. Tåget gick från Höör 08.00 och när vi anlände till Lund för att byta tåg hann vi springa inom Seven-Eleven och äta frukost. Där satt vi ensamma vid ett ensamt bord, bakfulla och skrattade åt varandra. När vi sedan anlände till Landskrona station hämtade pappa Leif oss och körde mig till jobb. (Stör mig fortfarande på att jag tacka ja att jobba dagen efter en 20-års fest, idiot?)Vad han sen gjorde med Robin eller vart han lämnade honom har jag ingen aning om?


Klockan 17.30 stod taxi-pappa utanför och hämtade mig efter en väldigt intensiv och händelserik dag på Gläntan. Måste bara nämna att jobba med mat, bakverk och servering när man är bakfull och vill kräka är ingen hit. Dessutom tappade jag en skål med grädde, som dessutom var ny vispad, framför mina chefer! Hur som helst, på vägen hem frågade pappsen om jag ville följa med på bio - men med tanke på min tidiga morgon, min bakfylla och min händelserika dag på jobbet tackade jag nej och gjorde honom ledsen.


Nu sitter jag nyduschad i soffan, efter en kvällspromenad i solen med nyladdad mp3, med datorn i knäet och tittar på Parlamentet. Mitt sällskap denna kväll är grönsaker med dip, en kall ramlösa och två panodil. Tyvärr ser det inte bättre ut, men gott ska det bli. Hoppas ni alla haft en trevlig helg och njutit av det fina vädret?  Puss


image607 image608image609

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0