Chokladscones

Jag säger bara chokladscones, njut av varje tugga gott folk!

image3638 dl vetemjöl (fullkorn)

½ tsk salt

1 ½ tsk bakpulver

½ dl råsocker

125 g kallt smör

1 ägg

2 dl mjölk
100 g mörk kvalitetschoklad 70 %


1. Sätt ugnen på 250 grader

2. Blanda vetemjöl, salt, bakpulver och
råsocker i en bunke

3. Tärna smöret och nyp ihop det
med de torra ingredienserna

4. Vispa ägg och mjöl och hacka chokladen grovt

5. Blanda vätskan och chokladbitarna med de torra
ingredienserna till en deg

6. Platta ut degen, ca 3 cm tjock på ett mjölat bakbord

7. Lägg degen på en plåt med bakplåtspapper, pensla med uppvispat ägg

8. Grädda dem tills de får en gyllene färg i ca 10 minuter


Kommentarer
Postat av: Fido

Hej Kusin

Ser framemot när du bjuder mig på dessa mumsiga kakor;-)
Hoppas att allt är bra.Härknallar det på förfullt.Ni måste komma och kolla på huset för nu har jag hittat nyckeln.Nä du nu ska jag slänga röven i eiderdunen
Natti Natti
Fia

2008-03-12 @ 21:34:04
Postat av: Rebecca

Shit vad dom såg goda ut, måste jag baka någon dag!

2008-03-12 @ 22:11:29
URL: http://rebeccabengtsson.blogg.se
Postat av: Matilda

Hur många blir det till ?? ;) ser goda ut!

2008-03-13 @ 09:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0