Måndag

Egentligen hatar jag verkligen måndagar. Måndagar för mig är den
värsta dagen på hela veckan eftersom jag går länge i skolan,
stressar hem, stressar till Höör för att träna och stressar
för att hinna med tåget hem. När jag väl kommer hem är
klockan mitt i natten och då ska man försöka sova för att
orka vara människa på tisdagen. 
Men idag var det ett undantag, ett undantag jag verkligen gillade.

Tobias var ledig från skolan idag så han stannade hos mig en extra natt,
vilket gjorde min måndagsmorgon till det bättre.
Inte nog med det så var det riktigt fint väder när jag gick upp.
Tack vädret.
Efter skolan kom T och hämtade mig och när vi kom hem
stod det fläskfilé på bordet och det gjorde mig på ännu bättre humör
med tanke på att jag var hungrig som en idiot i öknen.
Därefter hoppade vi ner under täcket och somnade gott till "The heartbreak kid".
När vi vaknade en timme senare, fick jag ett ryck och började baka
- det blev drömmar och jordnötskakor.
När kakorna var färdiga fikade vi till solens härliga strålar och
njöt av "emmie special café au lait".
Sedan blev klockan för mycket och Tobias lämnade mig ensam i Landskrona
och åkte hem till baksidan av Skåne - med andra ord Hörby.
Själv hoppade jag över min handbollsträning idag (SKÖNT) och
gick ner till Fysiken, solade och tränade styrketräning.
Perfekt avslutning på min super måndag.

                                                                                                    
Nu ska jag försöka somna utan Tobias vid min sida, det kommer bli svårt,
jobbigt och ensamt. Men jag får läsa igenom alla fina sms, krama kudden och
låtsas att det är du. Tack älskling, för allt du gjort och gör för mig.
Jag älskar dig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0