Happy Valentine

För mig och många andra var det "the big day"
och för andra var det 5-års jubileum, men det fanns även människor
som tyckte att det var en helt vanlig torsdag.

Efter att jag slutat skolan cyklade jag som en stressad idiot ner 
till stan för att inhandla lite saker jag behövde.
En timme senare kom jag hem och kom på mig själv att jag
glömt att äta något under dagen (vilket var jätte bra jobbat,
med tanke på att jag skulle spela match på kvällen). Så jag gjorde 
mig en härlig kassler sallad och njöt av den till solens varma strålar.
     Snäll som jag är bakade jag "kärleks-mums" till mamma och Roger,
köpte en bukett tulpaner och ett sött kort för att visa minomtanke och
gratulera på deras 5-års dag. Plus att jag tycker om de båda och
de betyder väldigt mycket för mig. Men, jag glömde bakpulvret så några
kärleks-mums blev det icke och helt plötsligt kom mamma hem så där 
åkte den överraskningen åt helvete. Mamma kom in i köket och blev 
faktiskt lite rörd, men samtidigt skrattade hon åt mig totalt dö-bakade-kaka.
Jag slog handen rätt ner i kakan och helt plöstligt hade vi kaka i 
hela köket. Åt helvete med den kakan.
     Efter att vi städat upp och gjort det mysigt med fika och tända ljus, 
kom laget hem till mig för att ladda inför matchen mot Helsingborg.
Säsongens viktigaste match, faktiskt. Efter en timmes mys hemma hos
mig åkte vi till Hbg och spelade match (VINST 22-19).
Grattis till oss och tack för det!
  
Nu kommer vi till det bästa, när jag kom hem efter matchen
var Tobias redan hemma hos mig. Han hade tänt alla ljus på mitt rum
och ställt en bukett röda rosor och ett fint personligt brev han skrivit på hyllan.
Rörd som jag blev, rann tårarna ner för min kind och en dag som denna
förstår jag verkligen hur mycket jag älskar min pojkvän och
hur tacksam jag är för att han är min!
På lördag har jag blivit bjuden på middag & bio, tack älskling.
 
Det blev trots allt en jätte mysig och helt perfekt alla dag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0