SUPER MÅNDAG

Idag började dagen 08.00 med nationellt prov (eng B) och eftersom det inte tillhör min vardag att gå upp så tidigt en måndag och dessutom skriva ett viktigt prov, bestämde jag mig för att gå upp extra tidigt. När jag var påklädd, sminkad och fräsch gjorde jag mig en god frukost - äggmacka och en stor kopp te och läste tidningen i det härligt morgonvädret. Därefter cyklade jag och J till skolan och gjorde prov, lämnade in arbete och spelade kort med våra kära klasskamrater. Efter skolan flög jag hem på min röda cykel, slet av kläderna, slängde mig i en solstol och somnade. Vaknade en timme senare av att mamma och Roger (trädgårds-töntarna) kom hem och eftersom jag inte kunde somna om och inte hade något att plugga, läste jag vidare på den underbara boken jag lånat av Rebecka Bengtsson, som jag älskar! När klockan började närma sig 17.30 blev jag hungrig och gjorde en riktigt smarrig räksallad (fy fan vad jag älskar räkor) och njöt av den tillsammans med en ramlösa i trädgården till den fantastiska kvälls-solen. När jag ätit upp fick mamsen ett ryck och frågade om jag ville följa med till Malmö och byta kläder hon köpt och vem säger nej till det? Inte jag iallafall. Vi kom hem nöjda båda två, mamma med sina byte och jag med ett par skor, en tröja och örhänge. Nu ska jag duscha, sen är det myspys framför tvn resten av kvällen och säkerligen kommer det stå en rykande kopp te och kanske en bit choklad på bordet, som gör mig sällskap? Imorgon börjar jag skolan 12.30 - vilket betyder att jag ska sova tills jag vaknar!
 

image502       


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0