Min helg

Fredag
Som ni kanske läst tidigare hade jag inga lektioner denna fredag, det var riktigt skönt. I stället startade jag dagen med att träna på Fysiken, åt en god frukost och sedan låg jag på soffan tills mamma kom hem från jobb. På eftermiddagen kom Tobias och TC en snabb sväng förbi innan dem for vidare på deras roadtrip. Jag hjälpte mamma att lasta på alla flytt-lådor som var kvar i Lägenheten och därefter åkte vi Landskronakomun runt och köpte både det ena och det andra som vi behövde till vårt nya hem.
     På kvällen åt jag pizza (från Mama Teresa) med Julia, mamma och Tina. Därefter promenerade jag och J hem till henne och sedan kom Rebecca. Tjejkväll med skratt, hemligheter och skvaller, det är något vi verkligen gillar.

Lördag
Vaknade upp tidigt hemma hos Julia, gick hem till huset och när jag kom hem stod det frukostbuffé uppdukat till alla som hjälpte till att flytta. Där satt vi och åt bland flyttlådor, ganska mysigt faktiskt. När klockan närmade sig halv tolv åkte jag till jobb och fem timmar senare hämtade mamma mig. När jag kom hem var Tobias redan där. 
     Jag måste bara nämna det här, det är faktiskt ganska roligt. På kvällen skulle jag duscha, men det blev inte den drömduschen jag längtat efter. För det första, golv-värmen var inte igång så det var svin kallt på golvet. För det andra, hade vi inte fått upp våra glasväggar så jag fick stå i hörnan och göra mitt yttersta försök att undvika att skvätta ner hela badrummet. För det sista, vi hade inget värmvatten. Jag höll bokstavligen på att avlida! Medan jag stod där i hörnan som en naken kyckling, frös så mycket att tårarna rann, stod mamma, Tina och Tobias och skrattade och fotograferade. Vilken show!?
     Kvällen avslutades i allafall med värma kläder, tacos, trevligt sällskap och väldigt mycket mys med min älskling. Dessutom åt jag nötter så jag höll på att kräka, som vanligt!

Söndag
Vaknade tidigt och började direkt att packa upp de sista lådorna, jag fick en mördar blick av Tobias som låg som en klubbad oxe i sängen, haha! Efter ett tag gick vi upp och åt frukost, därefter åkte jag och jobbade mellan 12.00-17.00 därefter kom min taxi-darling och hämtade mig (som alltid). När vi kom hem var min kusin på besök, väldigt trevligt. Huset var färdig möblerat och alla lådor var tömda, bra jobbat. 
     Eftersom jag inte hade några planer på ännu en chockupplevelse i badrummet åkte vi till Lägenheten och duschade, men innan de åkte vi ner på Tycho och avslutade söndagkväll med en tychobiff. Och hur gott var inte det? Tobias åkte hem och kvar blev jag, trött och sleten efter en helg med både jobb och flytt. Jag slängde mig direkt på soffan när vi kom hem och där låg jag till Flightplan var slut. Somnade sedan gott i mitt nya rum och i min nybäddade säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0