Långlördag

Lite om min fredag.

Efter skolan hämtade jag min lön, underbara lön! Den satt som en fläskläpp.

Därefter cyklade jag hem och tränade, käkade lunch och packade helg-väskan.

Tog sedan tåget till Eslöv vid 15.00 där min underbaring hämtade mig, åkte hem till Hörby och spenderade kvällen framför tvn med god mat och massa mys.


Lördags-schemat var redan planerat sedan tidigare i veckan
- kusindag med shopping och fika i Kristianstad.
Alltså, på lördagsmorgonen åkte vi till Sönnarslöv för att sedan åka vidare till Kristianstad och shoppa, fika och strosa runder. Trots att inte var så fint väder blev dagen lyckad, riktigt lyckad ändå. Roligt med lite nya affärer och dessutom hittade jag ÄNTLIGEN mina efterlängtade vita converse skor. Tack för den! Hittade även lite annat smått och gott och fikade på ett mysigt café med säkerligen Kristianstads dyraste varma mackor.


På kvällen bjöd kusin på mat, men innan vi fick avnjuta den så hjälpte jag först henne att para två hundar, och även mysa lite med alla valparna. Älskade hundar. På menyn stod det grillat kött, fetaost-sallad, hemlagade klyftpotatis och sås, hur gott var inte det? Ge mig sommar och mer grillat kött, tack. Efter en god och lång måltid med massor av skit snack placerade vi våra kroppar i soffan och tittade på tv, åt godis och njöt av varandras sällskap. Framåt midnatt åkte jag och min älskling hem, mörkt som natten var det ute och det enda vi såg på vägen hem var (jag ljuger inte) 100 äckliga rådjur.  När vi kom till Hörby mötte upp Jottarövhål och snackade lite skit innan vi körde hem och parkerade oss i sängen. Tack kusin, för en mysig långlördag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0