JOBB(IG) SÖNDAG

Som alltid, speciellt när jag festat dagen innan, flög jag upp ur sängen tidigt idag och eftersom jag var först uppe tänkte jag överraska familjen och min pojkvän som låg (död, bakis eller nersövd) i min säng och sov på mys-frukost. Jag gjorde det jätte mysigt och eftersom frukost för mig är det godaste på hela dagen var jag extra sugen på mina nykokta ägg och min suveräna kopp the. Väckte mamma och Roger som genast kom upp och gjorde mig sällskap, men T låg fortfarande och "sov" så jag blev förbannad, stängde dörren och gick därifrån.

Efter frukosten åkte jag ut på Gläntan och jobbade mellan 10.00-17.00. Dagen började riktigt segt, nästan inget folk och dåligt väder. Men ju närmare klockan blev fem desto finare blev vädret och desto mer kunder kom! Uteserveringen var fullsatt och själv sprang jag som en jojo för att hänga med, men hellre det än inga kunder alls.

När jag kom hem från min full-rulle-dag på jobb var TC på besök i vårt nya hus, jätte trevligt faktiskt. Men tyvärr hann jag inte prata så mycket med honom innan han och Tobias åkte hem till Hörby. Tråkigt att min älskling lämnade mig så tidigt, saknar honom redan jätte mycket. Och saknaden efter Tobias gjorde mig på riktigt dåligt humör plus att jag inte hade ätit på hela dagen så det vet också en anledning till mitt sura humör, så istället för att sura och tycka synd om mig själv hoppade jag in i duschen direkt när killarna hade åkt hem - för att skölja bort tankarna lite. När jag var färdig duschad och fräsch, stod maten på bordet. Åh yes, grillat kött, ugnsbakade rotfrukter och sallad.
Det satt som en fläskläpp och gjorde min kväll till det bättre!

Efter maten fick jag sätta mig direkt framför datorn och plugga, plugga och plugga. Jätte trevligt såhär en söndagkväll. Nu är jag iallafall färdig och njuter av den sista timmen av denna helgen, imorgon är det måndagen den 28/4 vilket innebär att jag får LÖN. Sängen och en riktigt, riktigt bra film skriker efter mig därför avslutar jag mitt inlägg med Puss och god natt.

image498

Kommentarer
Postat av: elin

Hej Emmie! Elin här, från din kära gamla klass på albano (gamla goda tider det, inte sant?). Jag hittade precis in här på din blogg, så läste jag att du jobbar på Gläntan. Jag har faktiskt lämnat in CV där för ett tag sen, inför sommaren, så jag tänkte höra hur det är? Är det ett roligt jobb och vad tjänar man och så? Jag är bara allmänt nyfiken =)

2008-04-28 @ 17:12:19
URL: http://elinskanberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0