En sväg till Helsingör

Lördagar är verkligen underbara, det är liksom dagen mitt i helgen. Men en lördag är inte rolig om man inte hittar på något, därför kom jag med världens idée såhär en tidig lördagmorgon. Jag väckte min stackars pojkvän på tok för tidigt, eftersom jag själv alltid vaknar när pensionärerna stiger upp. När vi hade ätit frukost lade jag fram förslaget om vad vi skulle hitta på idag (för att få tiden att gå och det skulle bli dags för Josefins tjejmiddag 19.00).
Emmie: Jag har världens bästa plan på vad vi ska göra idag. Säg ja eller nej.
Tobias: Nej
Emmie: Jag ångrar mig, du får bara säga ja.
Tobias: Va fan är det frågan om?
Emmie: Vi tar tåget till Helsingborg, båten över till Helsingör och myser, handlar kläder och fikar i det fina vädret.

Tobias: GLÖM DET
Efter att jag hade övertalat honom och även Robin följde vi min plan och helt plötsligt stod vi i Helsingör, det var dåligt väder, kallt som fan och alla affärer hade stängt - utom spritbutikerna. Eftersom där inte fanns någon klädbutik öppet fick jag lägga mina pengar på sprit istället. När vi var färdig med våra inköp gick vi till något ställe Robin rekomenderade, för de hade sjuuukt stora hamburgare. För en gång skull ljög han inte, det var verkligen den sjukaste hamburgaren jag någonsin skådat. Helt jävla sanslöst. På båten hem satt Robin och Tobias som två små barn och klagade över hur illa dem mådde och hur mycket båten gungade och hur mycket deras magar bubblade. Känsliga? Eller rättare sagt, man får faktiskt skylla sig själv om man trycker ner en hamburgare på 310 gram. Själv satt jag med min nyköpta mascara och var stolt över att jag äntligen inhandlat den. När vi kom tillbaka till Landskrona var klockan redan halv sex och det var dags att hoppa in i duschen för att göra sig klar, färdig och fin.


       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0