emmiewesterlund

Helvete
förra torsdagen åkte mamma och roger till Kreta!
Yesyes tänkte jag - överlycklig om att få vara hemma själv en hel vecka.
Men, problemet är att jag inte är det enda barnet i min familj,
jag har en big brother vid namn Daniel, som även är boven i dramat. 

Torsdag 27/9
Danne jobbade natt, alltså skulle jag vara hemma själv.
Därför bjöd jag hem rattlaren för att spendera natten med henne och kaffe latte.
Trodde jag ja, när jag kom hem från träningen låg Oskar "Oggy" Hansson på soffan.
Snäll som jag är fick oggy vara med i vår mysiga kaffe kväll, som sedan utvecklades till
öl och fyllesnack. Aldrig fel!
Klockan rann iväg och helt plötsligt var klockan morgon och
då stod bror Daniel i dörr öppningen. Sjukt ljuvlig torsdag.
Fredag-lördag-söndag var det Danne ledigt. Skepp å hoj vad fantastiskt!
På söndag kväll satt jag och hoppades på att boven inte skulle vara hemma
dagarna fram tills päronen kommer hem igen.
Igår var det måndag, kuk måndag om man kan uttrycka sig så.
Klockan ringde 06.40, jävla väckarklocka, jävla skola.
Fick rulla av sängen, ställa mig på mina nyvakna bambi-ben
och sedan gick jag till mitt rum för att hämta kläder m.m.
Väl inne på mitt rum låg Oskar i min säng? Vilken rolig överraskning.
Iväg till skolan, hade en lektion och sedan fyra timmars håla. YES !
Hem igen, sent på det och stressig som fan för att hinna med allt innan träningen.
Då ligger kukhuena fortfarande och sover, och jag får smyga in för att inte väcka dem
klockan var ju dock bara fyra på eftermiddagen.
Efter stress, stress, tåg, träning, träning, stress, tåg, väntan, tåg, hem
var kroppen inte sugen på något annat än sängen, mammas sköna stora säng.
NEJ, men då ligger det pizza kartonger på köksbordet, 100 dvd filmer staplade, cola flaskor,
snus, tomma godis skålar, kaffe koppar med kaffe i,
massa glas och tidningar på storarums bordet.
Där sitter kukhuena i skiten och spelar xbox, precis som inget har hänt?
Jag gick rätt in i bingen, släkte lampan, hoppades innerligt att
Daniel, Oskar, Andy skulle städa upp efter sig. Jag hade så fel, så himla fel.
Gick iväg till skolan och kom hem, samma jävla skit låg kvar överallt
men inga kukhue var hemma? Istället blev det mitt jobb att städa.
Min ljuvliga hämd: Slängde in pizzakartongerna, snus, flaskor, dvd filmer på dannes rum.
Fotograferade allt och skickade ett mms till Mamma, antagligen har hon ringt och
skällt på honom och det är nog därför han inte är hemma heller :)

Vad händer mer idag?
Jo idag ska jag träna, faktiskt alldeles snart.
Sen kommer Julia vid åtta tiden (ska sova hos mig) och då ska vi äta kvällsmat,
dricka kaffe, titta på DH och plugga lite.
Det kommer bli sjukt mysigt!


Ha de bäst


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0