emmiewesterlund

BARCELONA
2
dagar kvar
- Nu är det nära, nu är det riktigt, riktigt nära.


Torsdag
Idag började jag sent, så jag och min kära mamma
passade på att åka iväg och handla kläder, blev en hel del faktiskt.
Känns bra, nu är man fullt utrustad till Barca +
att jag ska klippa till kalufsen imorgon.
Känns ännu bättre, kommer känna mig som en ny människa?
Kanske inte.
Nu ska jag fortsätta med mitt pluggeri och packande.
På tal om ingenting hittade jag en gamal blogg på datorn,
som jag skrivit för längesedan.
På ett eller annat sätt, betyder den så mycket och den förbannade bloggen
gör mig både ledsen och glad på samma sätt.


Det är inte alltid livet är som en dans på rosor,
ibland får man även dansa långsamt över taggtråd,
för att kämpa och komma förbi den tuffa tiden.
Även om det gör förbannat ont, läker även de såren, någon gång och med rätt hjälp.
När man inte kan glömma det förflutna, när man drömmer omöjliga drömmar,
har sjuka tankar och man tappar den totala fokusen,
då faller man längre och längre ner.
Till slut ligger man hjälplöst nere på marken.
Folk som kallade sig för mina äkta vänner och sade att dem älskade mig,
det var just dom vännerna som svek och försvann ur mitt liv. 
Det var så roligt att se vilka människor som stod kvar vid min sida,
hjälpte mig på vägen till ett bättre liv?
Hur vissa människor tog ställning till den sjuka värld vi lever i?
Men det var då.

Men någonstans i allt det mörka och hemska som hände,
hade jag den turen och fann er.
Ni var dem som reste mig upp och följde med mig in på rätt spår igen.
Jag vill tacka er för allt ni gjorde, gjort och gör,
det betyder så mycket mer än ni tror.
Utan er hade jag inte kunnat resa mig upp idag och säga:
- Jag mår bra.
Men det gör jag, jag mår otroligt bra och
för en gångs skull är jag verkligen lycklig.
Nu har allt jag en gång drömt om, allt det man gått och väntat på - hitta det rätta
Åh det har jag verkligen gjort, jag har funnit alla de pusselbitar som saknades.
Världens bästa pojkvän och de finaste och absolut bästa vänner man kan tänka sig.
Äkta kärlek och vänskap, det är när man inte vill somna.
För verkligheten är så mycket bättre än drömmarna.

Jag vill aldrig mer drömma nya drömmar, jag vill leva det liv jag lever nu.
Dela det med er, er som jag älskar från djupet av mitt hjärta.

♥ Tobbe
♥ Kjoi
♥ Emma
♥ Linn
♥ Alma
♥ Tc


Kommentarer
Postat av: Jossi

Jag kan inte ens sätta mig in i själva känslan hur du mådde, men jag är väldigt glad att du funnit vänner som bryr sig och tar hand om dig! Det är du värd emmsi!

2007-05-24 @ 15:17:14
URL: http://jossehansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0