Äckel måndag

Tråkiga, sega, långa måndag - äntligen är du över.
Jag har börjat få lite fobi mot måndagar, men det har ju sina förklaringar!
Vår kloka engelska lärare har kommit med en lysande idé;
Jag delar klassen i två delar (a & b) för ni är alldeles för stökiga och
sen undervisar jag lektioner med er varannan gång.
Men glöm inte att ni ska närvara varje måndag endå, så ni kan inte bara
gå hem för att jag inte har lektion med er grupp,
utan ni får jobba fritt i skolan.

Jag är inte alls gla för Ingvar och hans ljuvliga måndags idé.

Idag har det varit full rulle från morgon till kväll! Skulle egentligen börja
dagen halv elva med mediekunskap, men ingen lärare och ingen lektion.
Stackars Wiven är sjuk och sjukskriven, vilket betyder att vi inte har
fler lektioner i mediekunskap detta året. Jag vet liksom inte om jag ska vara glad
eller överlycklig? I vilket fall som helst, slutade jag sent idag,
så det var snabba ryck hem, byta om och käka innan det var dags för kvällens träning.
Måste bara säga att jag åt världens godaste proteinchoklad idag
(hasselnötter doppat i mörkt choklad). Herregud vilken höjdare!

Sov gott alla barn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0